مواد غذایی و عکاسی در استدیو

چرا عکاسی از مواد غذایی؟

عکاسی از غذا و محصولات این صنعت تاثیر ویژه ای در فروش شرکت های تولید کننده این بخش دارد.

عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی بهترین شیوه تبلیغ و معرفی برندهای صنایع غذایی است.

تصور کنید محصول جدیدی در بخش صنایع غذایی تولید و به بازار عرضه شود.

مادامی که عکس جذابی از محصول تهیه و منتشر نشود اقبال کمتری برای فروش خواهد داشت.

این حوزه مزیت های مختلفی برای تولید کنندگان و فعالان این حیطه دارد :

معرفی مناسب محصولات به شکلی جذاب به بازار هدف

– معرفی برند و تولید کننده به شکلی حرفه ای

– کمک به بازاریابی مستقیم برای فروش بیشتر

– موثر در تبلیغات از طریق انتشار در شبکه های اجتماعی

– ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از محصول

– افزایش فروش محصول

عوامل مهم در تولید عکس خوراکی ها

در عکاسی تبلیغاتی از غذاها، خود غذا اصلی ترین سوژه در کادر تصویر محسوب می شود

و ترکیب بندی باید به گونه ای باشد تا نگاه بیننده از سوژه اصلی منحرف نشود.

عواملی مثل اکسسوری های رنگی، ظروف مناسب و جذاب، نورپردازی و ترکیب بندی مناسب هم می توانند

باعث چشمگیرتر شدن عکسهای غذا شوند.

در نهایت در اختیار داشتن تجهیزات مناسب به شما کمک می کند تا تصویر بهتری ثبت کنید.

عوامل مختلفی برای تهیه عکسهای حرفه ای از مواد غذایی تاثیرگذار هستند.

انتخاب ظرف و اکسسوار مناسب برای عکاسی

یکی از موارد مهم در زمان انتخاب ظروف غذا، توجه به اندازه آنها است.

اشیاء و آبجکت های فضای عکس از لنز دوربین متفاوت تر از آنچه با چشم می بینیم هستند و اغلب بزرگتر دیده می شوند.

بهتر است ظرف ها را کوچکتر از آنچه که به طور روزمره استفاده می کنید برای عکاسی غذا انتخاب کنید.

توصیه می شود که سوژه های خود را در بشقاب های سالادخوری یا بشقاب های کوچکتر قرار دهید.

ظروف  بزرگ سوژه اصلی را کوچکتر از حد معمول جلوه داده نقطه غالب در کادر عکاسی بنظر می آیند.

سبزیجات تازه، ادویه جات و مواردی مثل نان تست یا برشته نقش مهمی در کامل کردن عکسهای غذا دارند.

به طور مثال می توان یک کاسه سوپ ساده را با کمی خامه و پیازچه خرد شده تزئین کرده

و صحنه جذابتری بوجود آورد.

نکته مهم اینکه چاشنی ها باید متناسب با نوع غذا و صحنه آماده شده باشد.

باید ترکیباتی را برای صحنه آرایی استفاده کنید که مناسب غذای شما است،

مثلا در عکاسی از کباب و نان سنگک، در کنار گوجه کبابی می توان از ریحان تازه و یک برش پیاز و حلقه های لیمو استفاده کرد.

استفاده از پیش زمینه (Foreground)

استفاده از پیش زمینه در جلوی کادر یکی از تکنیک های ایجاد عمق در عکسها است.

دقت کنید هر پیش زمینه ای نمی تواند حس ۳ بعدی و عمق در عکس ایجاد کند.

برای ایجاد عمق در عکسهای خود دنبال نکته های جذاب در پیش زمینه باشید.

مواد غذایی را طوری چیدمان کنید که چشم بیننده را در یک نگاه به خود جلب کند و بعد بسمت پس زمینه هدایت کند.

بهترین راه برای ایجاد عمق در عکسها

در نظر گرفتن ۳ فضای پیش زمینه (Foreground)، بخش میانه (Middle ground) و پس زمینه (Background) است.

عکاسی شیرینی شکلات شامل چه محصولاتی میشود؟

در عکاسی از شیرینی و شکلات با تنوع بالایی از این محصولات مواجه هستید.

مواردی از قبیل عکاسی از کیک و شیرینی و عکاسی از کوکی‌ها،

عکاسی از شکلات ها و آب نبات ها و بسیاری از تنقلات که در این صنعت غذایی قرار دارند.

از طرفی عکاسی از همه ی این محصولات به یک شیوه و روش انجام نمی شود.

عکاسی از محصولات این صنعت در شرایط متفاوتی انجام می شود.

مثلا ظروف و نورپردازی عکسهای شیرینی و کیک ها متفاوت از شکلات های رنگی و براق است.

باید عکسهای این محصولات را با نورپردازی اختصاصی و ایده هایی متناسب با نوع کاربرد و جنس و بافت آنها تهیه کرد.

لنزهای مناسب برای عکاسی از شیرینی جات

استفاده از لنز مناسب یکی از نکات مهم در عکاسی از شیرینی و شکلات است.

برای عکاسی از این محصولات مانند عکاسی از سایر غذاها به لنزهایی نیاز دارید

که پس زمینه سوژه را به خوبی محو کند.

این تکنیک عکسهای شیرینی شکلات را جذابتر و متمرکز بر سوژه می کند.

اما هر لنزی به شما اجازه نمی دهد پس زمینه محو یا بوکه در بکگراند ایجاد کنید.

لنزهای مناسب برای فراهم کردن این عکس‌ها، لنزهای ماکرو و تله هستند که از دیافراگم های باز برخوردارند.

لنزهای ماکرو یا لنزهای زوم که از دیافراگم های باز برخوردارند عمق میدان کمی در عکس ایجاد می کنند.

با ایجاد عمق میدان کم، عکسهایی بسیار حرفه‌ای خلق می شود.

برای نمونه با به کارگیری لنزهایی با دیافراگم ۲٫۸ می‌توانید به‌ راحتی از سوژه‌های مورد نظر خود عکس‌های جذاب تهیه کنید.

حتی می‌توانید از لنزهای با دیافراگم ۱٫۴ نیز استفاده کنید که نتایج جذابتری هم به همراه دارند.

ترکیب بندی عکسهای شیرینی شکلات

یکی از عوامل بسیار مهم در عکاسی از شیرینی و شکلات توجه به ترکیب‌بندی عکسها است.

باید کادر خود را طوری انتخاب کنید که محصولات به شکلی جذاب و چشمگیر در عکس دیده شوند.

به چیدمان شکلات‌ها، شیرینی‌ها و یا کیک مورد نظر خود نیز توجه کافی داشته باشید.

سعی کنید سوژه‌ها و محصولات خود را به‌ درستی بر روی‌ میز و یا دکور خود چیدمان کنید.

استفاده از ظروف و اکسسوار رنگی نقش زیادی در ترکیب بندی این عکسها دارد.

در آخر :

عکاسی از شیرینی و شکلات مثل سایر مواد غذایی با حساسیت هایی انجام می شود.

در عکاسی از این محصولات باید جذابیت بصری و کیفیت خروجی را مدنظر قرار دهید.

برای رسیدن به این اهداف باید به صحنه پردازی، نورپردازی، اکسسوار و ترکیب عکسها دقت کنید.

نکته نهایی ویرایش اصولی عکسها است که در کیفیت عکس خروجی تاثیرگذار است.

مواد غذایی و عکاسی در استدیو | استدیو خط اتحاد | آموزش های رایگان | آموزش های عکاسی| Food and photography in the studio
فهرست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!